AMAZON PRODUKT SÖKORD FORSKNING

Få händerna på de bästa sökorden med våra Amazon-sökningstjänster för sökord

Att förstå vilken fras din potentiella kund söker efter i Amazon-sökfältet och rikta in sig på dessa termer i din noteringskopia är en säker teknik för att få din produkt att nå en bred kundbas. Amazons algoritm indexerar de nyckelord som används i titeln, punktpunkter, beskrivning och söktermer för att hitta de mest relevanta produkterna för en kunds sökfråga. Att inte inkludera de höga möjligheterna och lönsamma sökord i dessa avsnitt innebär att du hindrar tusentals potentiella köpare från att nå din produktsida.

På Diverse Solution samlar vi in alla relevanta produktrelaterade nyckelfraser manuellt, söker dem i olika nyckelordsforskningsverktyg för Amazon och sorterar nyckelorden baserat på volym, konvertibilitet och relevans för att få den sista uppsättningen av de viktigaste nyckelorden. En grundlig lista med sökordsforskningar som genereras av oss fungerar som en katalysator för att få värdefull trafik till din detaljsida. Med vår nyckelordssökningstjänst kan du skapa framgångsrika PPC-kampanjer, optimera din produktlista, öka synligheten, få kontakt med fler kunder och i slutändan öka din försäljning och vinst.

POPULÄRA VERKTYG VI ANVÄNDER:

  • Merchant Words
  • Helium 10
  • Keyword Inspector
  • Google Keyword Planner
  • Keyword IO

VI VÄLJER NYCKELORDEN BASERADE PÅ DESSA PARAMETRAR:

  • MÅLGRUPP:
    Att förstå sökbeteendet och mönstret hos dina potentiella kunder är grunden för sökordsforskning, eftersom olika kunder söker efter olika fraser för en enda produkt.
  • SÖKVOLYM:
    Ibland kan en skillnad på mellanrum eller stavning leda till en betydande skillnad i sökvolymen. E.G .: Bara en skillnad mellan ”utrymme” i ordet Ansiktsvask och ansiktsvask är enorma delar av nyckelordsvolym.
  • OMVÄNDNINGS SÖKNING:
    Avslöja nyckelorden och höga volym termer som dina konkurrenter tankar med hjälp av omvänd ASIN-sökstrategier Konkurrensanalysverktyg.
  • AMAZONS FÖRSLAG:
    Nyckelord som föreslås av Amazons automatisk förslag på rullgardinsmeny baseras på fraser som används av köpare för att söka efter en viss produkt. För en noggrann utvidgning av sökord är det lika nödvändigt att använda dessa nyckelord.
  • KONKURRENSVILLKOR:
    Att använda det suddiga nyckelordet som har hög sökvolym och hög konkurrens är inte värt att rikta in sig på. T.EX. Ansiktstvätt. Använd istället en fras med bra volym, låg konkurrens och som passar köparens behov. T.EX. Ansiktsvask för akne.
  • MARKNAD:
    Nyckelord Forskning anpassad för flera marknadsplatser inklusive USA, Storbritannien, Kanada, Frankrike, Australien, Italien, Spanien, Japan och Tyskland.
  • RELEVANS:
    Amazon kommer att känna igen listan som konverterar och inte listan med maximala fyllningar av nyckelord. Att helt enkelt fylla innehållet med sökord med hög volym är inte tillräckligt. Vi väljer de nyckelord som är relevanta för din produkt.